• Announcements

    • kainos

      Pravila foruma i uvjeti korištenja   17.12.2015

      Poslanica Filipljanima 2       UVJETI KORIŠTENJA samopismo-foruma Forum je mjesto na kojem možete razmijeniti mišljenja, iskustva i ideje sa svim članovima. Zatim naučiti nešto, naučiti druge nečemu, potražiti rješenja, savjete. Za aktivno sudjelovanje na samopismo-forumu potrebna je registracija i pristanak na Uvjete korištenja foruma.   1. Definicija  Uvjeti korištenja koji između ostalog sadržavaju prihvatljive načine ponašanja korisnika samopismo-foruma (u daljnjem tekstu forum) sastavljeni su s ciljem zaštite korisnika foruma ostalih korisnika interneta od uznemirujućih i nezakonitih aktivnosti. Korisnikom foruma smatra se svaki registrirani član foruma s pripadajućim korisničkim imenom i lozinkom, kao i svaki posjetitelj navedene adrese foruma (u daljnjem tekstu korisnik). Sadržaj foruma je javan i svaki posjetitelj može imati uvid u njega. Za aktivno sudjelovanje na forumu potrebna je registracija i pristanak na uvjete korištenja foruma.   2.Opći uvjeti korištenja Administrator i moderatori zadržavaju pravo ukloniti sadržaj koji smatra nepodobnim ili sadržaj koji je u suprotnosti s ovim uvjetima korištenja, kao i trenutačno ukinuti korisniku korisnički račun, bez prethodne najave, u slučaju nedopuštenog korištenja, odnosno kršenja ovih uvjeta.   3.Prilagodba Uvjeta korištenja  Administrator i moderatori imaju pravo na izmjene ili dopune odredbi ovih uvjeta, jednostrano, u bilo koje vrijeme i bez posebne najave, o čemu ćemo sve korisnike pravodobno obavijestiti objavljivanjem odgovarajuće obavijesti na forumu, kao i nadopunu na stranicama foruma. Korisnikova je obveza da uvjete povremeno ponovno pročita kako bi bio upoznat s eventualnim izmjenama ili dopunama. Korisnikovo korištenje foruma nakon izmjena ili dopuna ovih općih uvjeta podrazumijevat će da je u cijelosti upoznat s njihovim sadržajem te da ih razumije i prihvaća. Korištenjem forumske stranice izjavljujete da ste upoznati i suglasni s ovdje iznesenim uvjetima korištenja i pravilima. Ako se s ovdje navedenim uvjetima korištenja i pravilima ne slažete, molimo vas da se suzdržite od uporabe foruma. Poštivanjem ovih uvjeta korištenja osigurat ćete sebi i drugim korisnicima ugodnije i produktivnije korištenja foruma.   Registracija korisnika Kako bi korisnik aktivno sudjelovao u forumu (pod aktivno se smatra bilo koja radnja koja ne obuhvaća pretraživanje i čitanje foruma), osim prihvatanja Uvjeta korištenja foruma, treba izvršiti registraciju i autorizaciju korisnika preko:  a) valjane e-mail adrese  Prilikom nove registracije korisnik bira svoj nadimak koji će biti njegov identitet pri korištenju foruma.  Neprimjeren nadimak na forumu razlog je za blokiranje takvog računa.  O „neprimjerenom“ nadimku odlučuju moderatori foruma.  To uključuje, među ostalim, nezakonit i nepoželjan sadržaj, klevetnička, pogrdna, rasistička, diskriminirajuća, zlobna, seksistička, pornografska, vulgarna, uvredljiva, nasilna, prijeteća ili na bilo koji način štetna imena.    4. Pravila za korištenje foruma ·         Sadržaj foruma bez ograničenja mogu čitati i pregledavati svi posjetitelji foruma. ·         Korištenje foruma (korištenje foruma definirano je kao otvaranje tema i/ili pisanje poruka) moguće je isključivo uz registraciju i autorizaciju korisnika, te uz prihvatanje pravila foruma. ·         Korisnik je odgovoran za cjelokupni sadržaj svojih poruka i pristaje snositi odgovornost za sve posljedice koje mogu proizići iz sadržaja poruke koju je ostavio na forumu. ·         Korisnik prihvaća da ostavljanjem sadržaja na ovom forumu izražava samo svoje mišljenje. Administratori i moderatori foruma nisu odgovorni za sadržaj poruka (osim svojih). Nezakonite i nedolične poruke bit će uklonjene što je prije moguće. ·         Korisnik je odgovoran za sav sadržaj poruka koje ostavlja na forumu i pristaje snositi odgovornost za sve posljedice koje mogu proizići iz sadržaja poruke koju je ostavio na forumu. ·         Korisnik se obavezuje da neće koristiti prostor na forumu na neprihvatljiv ili nedozvoljeni način.   Neprihvatljivim ili nedozvoljenim načinom korištenja foruma smatra se: ·         Neistinite informacije Korisnik se slaže da neće objavljivati ili prenositi informacije za koje zna ili bi trebao znati da su neistinite, a čije bi korištenje moglo nanijeti štetu drugim korisnicima ili trećim osobama. ·         Neprikladni sadržaj Korisnik se obvezuje da neće objavljivati sadržaj za na to neprikladnim mjestima, tj. kategorijama foruma koje nisu za to predviđene. ·         Lažno predstavljanje Korisnik se ne smije lažno predstavljati, odnosno predstavljati u ime druge pravne ili fizičke osobe.           Spamming ·         Korisnik se obavezuje da neće koristiti forum za objavljivanje ili širenje materijala/poruka čiji je sadržaj uvredljiv, lažan, pristran, prijeteći, vulgaran, prostački, eksplicitan ·         Korisnik se obavezuje da neće namjerno „pretrpavati“ dijelove foruma nepotrebnim sadržajem poput prekomjernih postova, besmislenih postova, postova nevezanih uz temu (flood) ili postanja na način koji smanjuje čitljivost foruma (uključuje i neprimjerene naslove i potpise članova). ·         Korisnik se obavezuje da neće ometati rad moderatora foruma (ignoriranjem upozorenja, vraćanjem izbrisanih tekstova, nepotrebnim slanjem privatnih poruka i sl.). ·         Korisnik se obavezuje da neće koristiti dodatne vlastite korisničke račune i imena (klon) dok bilo koji njegov korisnički račun ima zabranjen pristup forumu (ban). Također nije dozvoljeno korištenje više korisničkih računa na način koji zbunjuje ostale korisnike foruma (raspravljanje na istoj temi s više nadimaka, slaganje s vlastitim postovima). ·         Korisnik se obavezuje da neće vrijeđati sugovornike i korisnike foruma te namjerno provocirati svađe na osobnoj, nacionalnoj, vjerskoj razini te izazivati slične sukobe („trollanje“). Također, korištenje caps lock funkcije, odnosno pisanje velikim slovima smatra se vikanjem, što također nije dozvoljeno. ·         Korisnik se obvezuje koristiti forumom samo u svrhu pisanja, diskusije, komentiranja, ocjenjivanja odgovora, primanja i slanja poruka koje se uklapaju u temu foruma. ·         Korisnicima koji budu zloupotrebljavali forum ili ostavljali poruke neprikladnog ili uvredljivog sadržaja bit će na određeno vrijeme ili trajno zabranjeno korištenje foruma (tzv. ban).   5. Administratori i moderatori na forumu ·         Diskusije na forumu nadzirat će administratori i moderatori koji će uređivati ili brisati poruke i teme za koje ocijene da su neprikladnog sadržaja.  Aministratori i moderatori foruma zadržavaju pravo na nenajavljeno: ·         mijenjanje sadržaja postova ·         mijenjanje naslova tema, podtema, postova ·         brisanje tema, podtema, postova ·         reorganizaciju (premještanje) tema, podtema, postova ·         zaključavanje tema, podtema ·         mijenjanje korisničkog profila (uklanjanje potpisa, profilne slike („avatara“), promjenu ili brisanje nadimka) ·         dodjelu zabrane korisničkog pristupa forumu (privremeno ili trajno) ·         brisanje korisničkog računa ·         uklanjanje neke poruke s foruma, ali nema obvezu brisanja sadržaja koji pojedinačni korisnik drži uvredljivim ili eksplicitnim.    6.Brisanje postova

      Administratori ili moderatori foruma će odmah po uočavanju obrisati sve one postove koji:

      - sadrže uvrede i ponižavanja kako ostalih članova, administratora i moderatora, tako i drugih osoba van ovog foruma, zatim sadrže poruke bilo kakvog oblika mržnje

      - propagiraju ili na bilo koji drugi način potiču nasilje, diskriminaciju po bilo kom osnovu i slično, te bilo koje druge nezakonite radnje koje uključuju oružje i druge vrste nasilja,

      - nemaju nikakve veze sa temom/topicom i predstavljaju tzv. „spam“ postove, odnosno stvaraju buku. Pod pojmom buka na ovom forumu podrazumjevamo bilo kakvu informaciju koja je nebitna za trenutnu diskusiju, ne daje nikakav smisleni doprinos istoj, odvlači pažnju od teme ili zbunjuje. Buka se u diskusije može ubacivati na najrazličitije načine, bilo da se radi o preusmjeravanju topica predstavljanjem brojnih sporednih pojmova ili protuargumenata, koji još više zamagljuju predmet diskusije nego li ga pojašnjavaju. - sadrže bilo koju vrstu „chata“ između članova, osim u slučajevima ako postoji poseban topic koji je predviđen za donekle "opušteniju" komunikaciju, ali pod uslovom da to ne dovede do nekog vida zloupotrebe tog topica od strane članova i

      - sve druge postove za koje administratori ili moderatori procjene da ruše ugled foruma, njegovih članova, samih administratora i moderatora, te da predstavljaju smetnju za normalno funkcionisanje ovog foruma.

      Brisanje bilo kojeg posta istovremeno može da znači i upozorenje onom članu koji je taj post napisao i postavio na forum, da će u slučaju ponovnog brisanja biti isključen tj. banovan sa foruma. Forum ima povjerenje u članove foruma i njihovu moć prosuđivanja kao samostalnih moderatora. Ako otkrijete sadržaj koji nije u skladu sa standardima foruma, molimo da nas odmah obavijestite administratora ili moderatore foruma (preko opcije „Prijava neprikladnog sadržaja“ koje se nalazi kod svake poruke u desnom gornjem kutu pod „Opcije“.)     7.Kartoni i bodovi Offtopic/spam o   Bodova: 10 o   Karton istice za: 30 dana Deranje [CAPS LOCK]

Wafai

Members
  • Content count

    46
  • Joined

  • Last visited

About Wafai

  • Rank
    apsolutni početnik

Profile Information

  • Gender Male
  1. Islam

      Ok, ubijaju i neki kršćani. I Å¡to sad sa tim? ZnaÄi li to da oni ispravno prezentiraju kršćanstvo?
  2. Islam

      Ovako...   1) "Nije moj problem."   Nije uopće stvar ignoriranja. DapaÄe, tema je općeprisutna i uvijek aktualna u islamskim krugovima. Imami su nebrojeno, ali zaista nebrojeno puta stvar spominjali na hutbama petkom, upozoravali, davali do znanja da se ne slažu (blago reÄeno) sa bilo kojim neetiÄkim naÄinom borbe za prava muslimana, a naroÄito ne sa terorizmom. Eto, Kavazović je prije 2-3 dana dao izjavu u kojoj kaže da bi graÄ‘anima BiH trebalo biti onemogućeno da se vrate u BiH ako su otiÅ¡li u Siriju ratovati na strani ISIL-a. Å to je zbilja oÅ¡tro i beskompromisno. MeÄ‘utim, kao u bilo kojoj državi sa islamom kao većinskom vjerom, svećenstvo nema pravnu polugu da iÅ¡ta uÄini. Stvar je vlasti (koja je odvojena od vjerskih institucija) da neÅ¡to uÄini.   Å to se tiÄe Samira, ne znam jesu li njegove rijeÄi uopće ispravno prenijete, ili on sam ne razumije poantu. Pa lijepo piÅ¡e u ajetu da se radi o mnogoboÅ¡cima, i to konkretnim, odreÄ‘enim koji su nastavali arapski poluotok prije dolaska islama. Tako da je ajet nemoguće izvrnuti, osim namjerno. Tvrdnja da to rade pojedine grupacije je toÄna. No to nema uporiÅ¡te Äak ni pri najdoslovnijoj interpretaciji: ne može se ajet Äitati tako da se Äita svaka druga rijeÄ u ajetu! A sama praksa je to i potvrdila: rat islama i mnogobožaca je zavrÅ¡io izmirenjem, i uz minimani broj žrtava. Dakle imamo praktiÄnu potvrdu o tome kako interpretirati ajet.   I da, lapsus koji je lako ispraviti: kad sam napisao "zapada za oko", rijeÄ "zapada" je glagol, može biti i "upada" ili "zapinje". Nije imenica u genitivu.   Å to se tiÄe odgovornosti, tu se jednostavno ne smije izostaviti odgovornost zapada za ovakvo stanje, jer Äinjenica je da se ne iskrcavaju muslimanske vojske u europske zemlje i ne ruÅ¡e ovdaÅ¡nje vlasti, niti uzrokuju kaos i nered. No zapad (NATO kao savez, ili pak SAD, Velika Britanija, Francuska) to redovito Äini već nekoliko stotina godina u Africi i na Bliskom Istoku, Äak i nakon prestanka kolonijalizma. U tom smislu zapad snosi najveću odgovornost -  ali istovremeno tu odgovornost ne želi preuzeti, već se krivica svaljuje na islam, ili barem na one grupacije koje (kolikogod okrutne bile) su nastale kao reakcija na ugnjetavanje i ubijanje, a ne tek tako, iz Äista mira.       2) TumaÄenje   jasno je meni da generalno zapovjedi iz SZ danas ne stoje, iz viÅ¡estrukih razloga.   No Äinjenica je da je u odreÄ‘enom kontekstu, ako je SZ u pravu, Bog dao naredbu Hebrejima da uniÅ¡te kompletne narode. Zapovjed je jednokratne naravi (dakako), a postoje razliÄita miÅ¡ljenja o tome kako shvatiti te izvjeÅ¡taje: doslovce, donekle doslovno, preneseno, simboliÄki, alegorijski... No one su po sadržaju priliÄno žestoke, dapaÄe: apsolutno. Meni prvom je tu dihotomiju izmeÄ‘u SZ i NZ bilo teÅ¡ko povezati, jer Äak i simboliÄki uzeto, sama Äinjenica da se priÄa o potpunoj anihilaciji jednog naroda je popriliÄno kontroverzna, i u gotovo maksimalnom kontrastu sa Isusovim zapovjedima ljubavi.
  3. Islam

      MnogoboÅ¡ci su ti koji muslimanima nisu dali da ispovjedaju svoju vjeru u miru - zbog toga je Poslanik i morao privremeno preseliti iz Meke u Medinu. U slijedećih 10-ak godina je ratovao s tim istim mnogoboÅ¡cima, no to nije bio rat do istrebljenja. Za danaÅ¡nje pojmove je na obje strane poginulo malo ratnika, njih 1200 - 1500 (razni izvori). DapaÄe, rat je zavrÅ¡io zakljuÄivanjem ugovora sa mnogoboÅ¡cima i ulaskom nenaoružanih muslimana u Meku, pri Äemu je doÅ¡lo do spontanog pomirenja i prihvaćanja islama. Dakle, nitko nije bio prisiljen prihvatiti islam, a ajet govori o tome da se Äak i u ratnim uvjetima Äovjek može obratiti.   ViÅ¡e na: http://mercyprophet.org/mul/node/3325       Ako je potrebno, nek se ovaj dio preseli na neku drugu temu:     Ono Å¡to ne razumijem je slijedeće: kažeÅ¡ da je to razliÄito od Isusovih naredbi? Za tebe je Isus = Bog, je li tako? Pa kako to da je taj isti Bog naredio sistematsko uniÅ¡tavanje mnogobožaÄkih gradova u SZ? Zapovjedi koje je dao (ako se ti dijelovi Biblije uzmu doslovno) su mnogo žešći negoli Å¡to je ovaj kur'anski. Kur'an ne daje dozvolu za apsolutno uniÅ¡tenje svih ljudi, žena i djece, ali SZ kaže upravo to. ÄŒak ni stoka nije poÅ¡teÄ‘ena, a broj žrtava je takoÄ‘er popriliÄno veći.   Prema tome, kako je to razliÄito?
  4. Islam

      Iako razumijem potrebu da se o aktualnim temama diskutira, zaista nemam namjeru odgovarati do unedogled na ovakva pitanja, tim viÅ¡e Å¡to se nerjetko naÄ‘em u situaciji da sam jednostavno primoran priÄati o istom nekoliko puta tjedno ili Äak dnevno.   A ustvari za to ne postoji nikakav temelj. Niti bih se ja morao nekome objaÅ¡njavati, a niti vjera koju zastupam promovira nasilje.   No na ovo ću ipak odgovoriti, toliko da se razumije koliko je pogreÅ¡no tražiti objaÅ¡njenje kuranskih ajeta od onih koji se oÄigledno nisu tom tematikom bavili dovoljno studiozno.   Tako se i konkretni ajet, gore samo djelomiÄno parafraziran, Äesto koristi van konteksta i originalnog smisla. I jednako kao Å¡to naredbu "Ne naginjite glavu kroz prozor!", napisanu na tablici iznad prozora vagona, nećemo automatski koristiti kod kuće, tako se ni mnogi ajeti ne mogu i ne smiju upotrebljavati van konteksta u kojem su nastali. U suprotnom, ne samo da dva ajeta ili dvije zapovjedi u Kur'anu dolaze u proturjeÄje, već se osnovni cilj i zadaća Kur'ana - a to je preodgoj Äovjeka, Äinjenje Äovjeka boljim, pretvara u njegovu suprotnost. I kao krajnja posljedica, nastaje zlo.   A smisao jest: unutar već zapoÄetog obrambenog rata sa mnogoboÅ¡cima plemena KurejÅ¡i, bilo je postavljeno pitanje o tome kako se ponaÅ¡ati unutar svetih mjeseci, mjeseci kad se obavljaju posebne vjerske dužnosti, a kako van njih. I kao odgovor, Kur'an nalaže da se za vrijeme tih mjeseci muslimanima dozvoljava samo pasivna obrana, dakle toliko koliko je potrebno da se neprijatejska vojka zadrži. No kad ti sveti mjeseci proÄ‘u, dozvoljena je aktivnija obrana, protunapadi itd. Naravno, sve to strogo vodeći raÄuna o drugim pravilima ratovanja: nema ubijanja civila, nema ubijanja bilo koga tko pokazuje želju za prestankom ratovanja, i sklapanje mira Äim se pojavi ta želja.   Navedeni ajet broj 5 (navodim okolne ajete radi razumjevanja konteksta) ide ovako: Obznana od Allaha i Njegova Poslanika onim mnogoboÅ¡cima s kojima ste zakljuÄili ugovore: "Putujte po svijetu joÅ¡ Äetiri mjeseca, ali znajte da Allahu nećete umaći i da će Allah nevjernike osramotiti"; i proglas od Allaha i Njegova Poslanika ljudima na dan velikog hadždža: "Allah i Njegov Poslanik ne priznaju mnogoboÅ¡ce." Pa ako se pokajete, to je za vas bolje; a ako se okrenete, znajte da Allahu nećete umaći! A nevjernike obraduj kaznom nesnosnom! MnogoboÅ¡cima s kojima imate zakljuÄene ugovore koje oni nisu ni u Äemu povrijedili, niti su ikoga protiv vas pomagali, ispunite ugovore do ugovorenog roka. Allah zaista voli pobožne. Kada proÄ‘u sveti mjeseci, ubijajte mnogoboÅ¡ce gdje god ih naÄ‘ete, zarobljavajte ih, opsjedajte i na svakome prolazu doÄekujte! Pa ako se pokaju i budu molitvu obavljali i zekat davali, ostavite ih na miru, jer Allah zaista praÅ¡ta i samilostan je. Ako te neki od mnogobožaca zamoli za zaÅ¡titu, ti ga zaÅ¡titi da bi sasluÅ¡ao Allahove rijeÄi, a potom ga otpremi na mjesto pouzdano za njega. To zato Å¡to oni pripadaju narodu koji ne zna. Kako će mnogoboÅ¡ci imati ugovor sa Allahom i Poslanikom Njegovim?! - Ali, s onima s kojima ste ugovor kod ÄŒasnog hrama zakljuÄili, sve dok se oni ugovora budu pridržavali, pridržavajte se i vi, jer Allah zaista voli pobožne. ( At-Tawba, 1-7).   Ono Å¡to ljudima zapada za oko je upravo taj peti ajet, koji se obiÄno citira istrgnut van konteksta situacije opisane u ajetima od  prvog do sedmog. Dakle imamo strogo zadani kontekst, radi se o uputama o ratovanju protiv mnogobožaca tadaÅ¡nje Arabije. ÄŒak ne ni protiv bilo kojih mnogobožaca, i u svakom sluÄaju ne protiv onih "ljudi Knjige", dakle židova i kršćana.     Stoga, ne, ne samo da se ne smije reinterpretirati originalno znaÄenje (Å¡to je nedopustivo u svakom sluÄaju), već naprotiv treba mu se vratiti.   Upravo reinterpretacijom i vaÄ‘enjem iz konteksta, i to po viÅ¡e parametara, ajet je moguće zlorabiti.   Toliko.
  5.   TrbuÅ¡ni plesovi (općenito uzevÅ¡i) su u poÄetku imali religijski znaÄaj: pokreti koje izvode plesaÄice i plesaÄi simboliziraju plodnost i prokreaciju, a sve sa ciljem poticanja gledatelja na to isto. Problem je Å¡to se to radi na neprihvatljiv naÄin, barem kada je rijeÄ o židovstvu, kršćanstvu ili islamu. Takvi rituali su Äesto zadobivali vulgarni karakter, a smisao se prebacio sa prokreacije na Äisto zadovoljenje sirovih strasti, buÄ‘enja najnižih poriva u Äovjeka. Tako su u mnogih naroda takvi rituali postepeno prelazili u orgije. Stoga se takav naÄin izražavanja u abrahamskim religijama strogo zabranjivao, a u islamu je (primjerice) zabranjena i muzika koja potiÄe na blud.
  6. Abortus

      Da, nije grijeh ako nema namjere, i obrnuto, grijeh je ako ima. Ipak, budući da se radi o Äovjekovoj bioloÅ¡koj potrebi, onda se preporuÄa da se Äovjek strpi koliko može. Ta zapovjed je u sprezi sa zapovjedima o spolno dopustivom Äinu unutar braÄne zajednice, i zapravo potiÄe Äovjeka da se Äim je moguće oženi ili uda. Dakle daleko najbolji naÄin da Äovjek rijeÅ¡i taj problem je - brak. Tako se Äovjek Äuva grijeha.
  7. Islam

    @patriot_1   Dobro može li se doÄekati normalno pitanje, a ne pitanje koje u sebi sadrži optužbu?   Zamisli da sad ja po kršćanskim temama piÅ¡em "a zaÅ¡to vi kršćani napadate / ubijate / proganjate / diskriminirate" muslimane, budiste, hinduse, i navodim dogaÄ‘aje iz bliže i daljnje povijesti, od kojih je zadnja (prije nekoliko dana) pokuÅ¡aj paljenja džamije u Å vedskoj?
  8. Duhovne pouke

    O odvraćanju od zla i Äinjenju dobra iz perspektive islama (naravno, samo malen dio) :   Allah dž.Å¡., kaže: "Dobro i zlo nisu isto! Zlo dobrim uzvrati, pa će ti duÅ¡manin tvoj odjednom prisni prijatelj postati! A to mogu postići samo saburlije (strpljivi); to mogu postići samo vrlo srećni!" (Fussilet, 34-35.)   Ibnu Abbas r.a., u komentaru ovog ajeta kaže: "Uzvrati blagošću na neznanje s kojim se neznalica ponio prema tebi!" (Tefsirul-Kurtubi, 15/361.)     Od Huzejfe r.a., se bilježi da je Poslanik s.a.w.s., rekao: "Nemojte biti "el-'imme'ah" – da govorite: Ako su ljudi dobri i mi ćemo biti dobri, a ako su ljudi loÅ¡i i mi ćemo biti loÅ¡i! Pripremite sebe da budete dobri ako ljudi budu dobri, a ako oni budu loÅ¡i – nemojte vi nasilje Äiniti!" (Sunen Tirmizi, br.207.)   AjÅ¡a r.a., je opisivala naÅ¡eg Poslanika s.a.w.s., pa je izmeÄ‘u ostaloga rekla: "Nikada na zlo nije uzvraćao zlom; opraÅ¡tao bi i Å¡irio put!" (Sunen Tirmizi, br.1640.)         (p.s. - nadam se da je dozvoljeno stavljati duhovne poruke i iz nekršćanskih izvora - ako ne, slobodno obriÅ¡ite post)  
  9. Islam

      KažeÅ¡: "U vjeri nema prisile!"   A Kur'an kaže: "U vjeri nema prisile, pravi put se jasno razlikuje od zablude., pa ko ne vjeruje u taguta a vjeruje u Allaha, uhvatio se za najÄvršću vezu koja se neće prekinuti, a Allah je Onaj koji sve Äuje i sve zna.'' (El-Beqare, 256)     Dakle izrekao si na dlaku isto Å¡to i Kur'an. Naravno, ako ne bi stvar bila do mene, pustio bih dijete da ide svojim putem, koliko god meni možda to bilo mrsko. Jer tražiti od nekog da na silu vjeruje, pa to je upravo smijeÅ¡no.
  10. Dijalog - unitarizam, dvojstvo ili trojstvo

      Ali, ako je netko "odsjaj Slave", onda nije on ta Slava.   ProÄitajmo tu Poslanicu pažljivo, i malo Å¡ire:   ViÅ¡e puta i na viÅ¡e naÄina Bog nekoć govoraÅ¡e ocima po prorocima; konaÄno, u ove dane, progovori nama u Sinu. Njega postavi baÅ¡tinikom svega; Njega po kome sazda svjetove. On, koji je odsjaj Slave i otisak Bića njegova te sve nosi snagom rijeÄi svoje, poÅ¡to oÄisti grijehe, sjede zdesna VeliÄanstvu u visinama; postade toliko moćniji od anÄ‘ela koliko je uzviÅ¡enije nego oni baÅ¡tinio ime. (1-4)   Ako je (prema istom) Isus postavljen za baÅ¡tinika, onda postoji netko joÅ¡ moćniji od njega koji ga postavlja. Zar je postavio samog sebe za baÅ¡tinika?   Ako je (prema istom) Isus "sjeo zdesna VeliÄanstvu", onda nije on VeliÄanstvo. Usporedba: ako kralju na tronu zdesna sjedi njegova kraljica - oni zajedno kraljuju, tj, ima i kraljica prava davati naredbe, ali kraljica svejedno nije isto Å¡to i kralj.   I najzad: zaÅ¡to se mora istaknuti da je Isus "moćniji od anÄ‘ela"? Zar nije samorazumljivo da je Isus moćniji od anÄ‘ela, ako je Bog? Ne, upravo to dokazuje da nebeska hijerarhija (prema istom) postavlja Isusa izmeÄ‘u Boga i anÄ‘ela po snazi i moći.   Ovo se potvrÄ‘uje u istoj poslanici nekoliko redaka poslije:   Za koga pak od anÄ‘elâ ikad reÄe: Sjedi mi zdesna dok ne položim neprijatelje tvoje za podnožje nogama tvojim!? (1,13)   U drugom poglavlju se kaže:   Nije doista anÄ‘elima podložio budući svijet o kojem govorimo. Netko negdje posvjedoÄi: Å to je Äovjek da ga se spominjeÅ¡, sin ÄovjeÄji te ga pohaÄ‘aÅ¡. Ti ga tek za malo uÄini manjim od anÄ‘elâ, slavom i Äasti njega ovjenÄa, njemu pod noge sve podloži. (2,5-8)     Dakle, prema istom, dok je bio u zemaljskoj formi, logos je bio "neÅ¡to manji od anÄ‘ela", dok je inaÄe "moćniji". A to sve ukazuje na to da nije on Bog.
  11. Dijalog - unitarizam, dvojstvo ili trojstvo

      Nije tako prema islamu. Namjerno sam naveo kako je prema islamu, a potom kako je prema Bibliji. I to baÅ¡ zato da se vidi razlika.   Logos, kao pojam, nikad nije oznaÄavao Boga (sa velikim "B") , proÄitaj o Filonu Aleksandrijskom koji prvi uvodi taj pojam u judeokršćanski milje. KC, a i sve crkve proizaÅ¡le iz nje, tvrde da je Ivan evanÄ‘elist "promjenio znaÄenje logosu", no to je njihova interpretacija, a ne baziÄna postavka, aksiom. Mnogo je logiÄnije da Ivan objaÅ¡njava djelo i lik Isusa koristeći tada poznati koncept, već da taj isti koncept najprije radikalno izmjeni (pa onda koristi), jer samo povećava Å¡ansu za zabunu. Ovo kažem sa Äisto povijesnog aspekta, ne ulazim u osobni doživljaj.   Ovo za Tomu sam ti objasnio, odgovor se nalazi u istom poglavlju evanÄ‘elja po Ivanu...
  12. Predstavite se!

      Pardon, sad sam primjetio...   Ne nisam "Kalijaga", ali jesam primio islam, ili se vratio islamu, kako tko viÅ¡e voli reći.   A to kakav sam... to će najbolje drugi reći.   U svakom sluÄaju nastojim razgovarati u mirnom i opuÅ¡tenom tonu.
  13. Islam

      Nezahvalno pitanje jer ne mogu to znati, budući da nemam djece. No poznavajući sebe, najprije bih se zapitao: Å to sam ja krivo napravio da mi dijete izlazi iz vjere?
  14. Dijalog - unitarizam, dvojstvo ili trojstvo

      Pozdrav,   Å¡to znaÄi za mene?   Da je bila od samoga Boga. Bog je govorio po prorocima, znaÄi - ono Å¡to su oni govorili o Bogu i vjeri nisu govorili po vlastitom shvaćanju, već po uputi od Boga. Odnosno, po Božjem duhu / duhu svetom koji silazi na njih.   A Å¡to se tiÄe postojanja prije pojavljivanja na zemlji, oslonit ću se na islam: po istom su duÅ¡e svih ljudi postojale i prije no Å¡to su dobile privremen fiziÄki oblik tu na Zemlji. Isus nije poseban po tom. To je ujedno i moje osobno miÅ¡ljenje.   No ako želiÅ¡ odgovor iz kuta logosa, to znaÄi da je Bog najprije stvorio Isusa, i onda sve po njemu stvorio. Zato je Isus postojao i prije negoli je bio utjelovljen. No usprkos tome opet nije Bog, već upravo logos, prvoroÄ‘enac.   Poslanica KoloÅ¡anima 1,15 se kaže da je on "On je slika Boga nevidljivoga, PrvoroÄ‘enac svakog stvorenja."   Dakle, ipak je stvoren. A Bog ne može biti stvoren.  
  15. Dijalog - unitarizam, dvojstvo ili trojstvo

      Odgovorio sam ti na ovo ovdje:   http://samopismo-forum.net/index.php?/topic/170-dijalog-s-jehovinim-svjedocima/page-4#entry2063   A Å¡to se tiÄe Ivanovog proslova, u izrazu "i rijeÄ bijaÅ¡e Bog" nedostaje Älan ispred rijeÄi "Bog" u grÄkom originalu. ZnaÄi, može se prevesti i kao i:" rijeÄ bijaÅ¡e božanska" ili "bijaÅ¡e božanskog porijekla", ili jednostavno "bijaÅ¡e bog" ali sa malim "b".