• Announcements

    • kainos

      Pravila foruma i uvjeti korištenja   17.12.2015

      Poslanica Filipljanima 2       UVJETI KORIŠTENJA samopismo-foruma Forum je mjesto na kojem možete razmijeniti mišljenja, iskustva i ideje sa svim članovima. Zatim naučiti nešto, naučiti druge nečemu, potražiti rješenja, savjete. Za aktivno sudjelovanje na samopismo-forumu potrebna je registracija i pristanak na Uvjete korištenja foruma.   1. Definicija  Uvjeti korištenja koji između ostalog sadržavaju prihvatljive načine ponašanja korisnika samopismo-foruma (u daljnjem tekstu forum) sastavljeni su s ciljem zaštite korisnika foruma ostalih korisnika interneta od uznemirujućih i nezakonitih aktivnosti. Korisnikom foruma smatra se svaki registrirani član foruma s pripadajućim korisničkim imenom i lozinkom, kao i svaki posjetitelj navedene adrese foruma (u daljnjem tekstu korisnik). Sadržaj foruma je javan i svaki posjetitelj može imati uvid u njega. Za aktivno sudjelovanje na forumu potrebna je registracija i pristanak na uvjete korištenja foruma.   2.Opći uvjeti korištenja Administrator i moderatori zadržavaju pravo ukloniti sadržaj koji smatra nepodobnim ili sadržaj koji je u suprotnosti s ovim uvjetima korištenja, kao i trenutačno ukinuti korisniku korisnički račun, bez prethodne najave, u slučaju nedopuštenog korištenja, odnosno kršenja ovih uvjeta.   3.Prilagodba Uvjeta korištenja  Administrator i moderatori imaju pravo na izmjene ili dopune odredbi ovih uvjeta, jednostrano, u bilo koje vrijeme i bez posebne najave, o čemu ćemo sve korisnike pravodobno obavijestiti objavljivanjem odgovarajuće obavijesti na forumu, kao i nadopunu na stranicama foruma. Korisnikova je obveza da uvjete povremeno ponovno pročita kako bi bio upoznat s eventualnim izmjenama ili dopunama. Korisnikovo korištenje foruma nakon izmjena ili dopuna ovih općih uvjeta podrazumijevat će da je u cijelosti upoznat s njihovim sadržajem te da ih razumije i prihvaća. Korištenjem forumske stranice izjavljujete da ste upoznati i suglasni s ovdje iznesenim uvjetima korištenja i pravilima. Ako se s ovdje navedenim uvjetima korištenja i pravilima ne slažete, molimo vas da se suzdržite od uporabe foruma. Poštivanjem ovih uvjeta korištenja osigurat ćete sebi i drugim korisnicima ugodnije i produktivnije korištenja foruma.   Registracija korisnika Kako bi korisnik aktivno sudjelovao u forumu (pod aktivno se smatra bilo koja radnja koja ne obuhvaća pretraživanje i čitanje foruma), osim prihvatanja Uvjeta korištenja foruma, treba izvršiti registraciju i autorizaciju korisnika preko:  a) valjane e-mail adrese  Prilikom nove registracije korisnik bira svoj nadimak koji će biti njegov identitet pri korištenju foruma.  Neprimjeren nadimak na forumu razlog je za blokiranje takvog računa.  O „neprimjerenom“ nadimku odlučuju moderatori foruma.  To uključuje, među ostalim, nezakonit i nepoželjan sadržaj, klevetnička, pogrdna, rasistička, diskriminirajuća, zlobna, seksistička, pornografska, vulgarna, uvredljiva, nasilna, prijeteća ili na bilo koji način štetna imena.    4. Pravila za korištenje foruma ·         Sadržaj foruma bez ograničenja mogu čitati i pregledavati svi posjetitelji foruma. ·         Korištenje foruma (korištenje foruma definirano je kao otvaranje tema i/ili pisanje poruka) moguće je isključivo uz registraciju i autorizaciju korisnika, te uz prihvatanje pravila foruma. ·         Korisnik je odgovoran za cjelokupni sadržaj svojih poruka i pristaje snositi odgovornost za sve posljedice koje mogu proizići iz sadržaja poruke koju je ostavio na forumu. ·         Korisnik prihvaća da ostavljanjem sadržaja na ovom forumu izražava samo svoje mišljenje. Administratori i moderatori foruma nisu odgovorni za sadržaj poruka (osim svojih). Nezakonite i nedolične poruke bit će uklonjene što je prije moguće. ·         Korisnik je odgovoran za sav sadržaj poruka koje ostavlja na forumu i pristaje snositi odgovornost za sve posljedice koje mogu proizići iz sadržaja poruke koju je ostavio na forumu. ·         Korisnik se obavezuje da neće koristiti prostor na forumu na neprihvatljiv ili nedozvoljeni način.   Neprihvatljivim ili nedozvoljenim načinom korištenja foruma smatra se: ·         Neistinite informacije Korisnik se slaže da neće objavljivati ili prenositi informacije za koje zna ili bi trebao znati da su neistinite, a čije bi korištenje moglo nanijeti štetu drugim korisnicima ili trećim osobama. ·         Neprikladni sadržaj Korisnik se obvezuje da neće objavljivati sadržaj za na to neprikladnim mjestima, tj. kategorijama foruma koje nisu za to predviđene. ·         Lažno predstavljanje Korisnik se ne smije lažno predstavljati, odnosno predstavljati u ime druge pravne ili fizičke osobe.           Spamming ·         Korisnik se obavezuje da neće koristiti forum za objavljivanje ili širenje materijala/poruka čiji je sadržaj uvredljiv, lažan, pristran, prijeteći, vulgaran, prostački, eksplicitan ·         Korisnik se obavezuje da neće namjerno „pretrpavati“ dijelove foruma nepotrebnim sadržajem poput prekomjernih postova, besmislenih postova, postova nevezanih uz temu (flood) ili postanja na način koji smanjuje čitljivost foruma (uključuje i neprimjerene naslove i potpise članova). ·         Korisnik se obavezuje da neće ometati rad moderatora foruma (ignoriranjem upozorenja, vraćanjem izbrisanih tekstova, nepotrebnim slanjem privatnih poruka i sl.). ·         Korisnik se obavezuje da neće koristiti dodatne vlastite korisničke račune i imena (klon) dok bilo koji njegov korisnički račun ima zabranjen pristup forumu (ban). Također nije dozvoljeno korištenje više korisničkih računa na način koji zbunjuje ostale korisnike foruma (raspravljanje na istoj temi s više nadimaka, slaganje s vlastitim postovima). ·         Korisnik se obavezuje da neće vrijeđati sugovornike i korisnike foruma te namjerno provocirati svađe na osobnoj, nacionalnoj, vjerskoj razini te izazivati slične sukobe („trollanje“). Također, korištenje caps lock funkcije, odnosno pisanje velikim slovima smatra se vikanjem, što također nije dozvoljeno. ·         Korisnik se obvezuje koristiti forumom samo u svrhu pisanja, diskusije, komentiranja, ocjenjivanja odgovora, primanja i slanja poruka koje se uklapaju u temu foruma. ·         Korisnicima koji budu zloupotrebljavali forum ili ostavljali poruke neprikladnog ili uvredljivog sadržaja bit će na određeno vrijeme ili trajno zabranjeno korištenje foruma (tzv. ban).   5. Administratori i moderatori na forumu ·         Diskusije na forumu nadzirat će administratori i moderatori koji će uređivati ili brisati poruke i teme za koje ocijene da su neprikladnog sadržaja.  Aministratori i moderatori foruma zadržavaju pravo na nenajavljeno: ·         mijenjanje sadržaja postova ·         mijenjanje naslova tema, podtema, postova ·         brisanje tema, podtema, postova ·         reorganizaciju (premještanje) tema, podtema, postova ·         zaključavanje tema, podtema ·         mijenjanje korisničkog profila (uklanjanje potpisa, profilne slike („avatara“), promjenu ili brisanje nadimka) ·         dodjelu zabrane korisničkog pristupa forumu (privremeno ili trajno) ·         brisanje korisničkog računa ·         uklanjanje neke poruke s foruma, ali nema obvezu brisanja sadržaja koji pojedinačni korisnik drži uvredljivim ili eksplicitnim.    6.Brisanje postova

      Administratori ili moderatori foruma će odmah po uočavanju obrisati sve one postove koji:

      - sadrže uvrede i ponižavanja kako ostalih članova, administratora i moderatora, tako i drugih osoba van ovog foruma, zatim sadrže poruke bilo kakvog oblika mržnje

      - propagiraju ili na bilo koji drugi način potiču nasilje, diskriminaciju po bilo kom osnovu i slično, te bilo koje druge nezakonite radnje koje uključuju oružje i druge vrste nasilja,

      - nemaju nikakve veze sa temom/topicom i predstavljaju tzv. „spam“ postove, odnosno stvaraju buku. Pod pojmom buka na ovom forumu podrazumjevamo bilo kakvu informaciju koja je nebitna za trenutnu diskusiju, ne daje nikakav smisleni doprinos istoj, odvlači pažnju od teme ili zbunjuje. Buka se u diskusije može ubacivati na najrazličitije načine, bilo da se radi o preusmjeravanju topica predstavljanjem brojnih sporednih pojmova ili protuargumenata, koji još više zamagljuju predmet diskusije nego li ga pojašnjavaju. - sadrže bilo koju vrstu „chata“ između članova, osim u slučajevima ako postoji poseban topic koji je predviđen za donekle "opušteniju" komunikaciju, ali pod uslovom da to ne dovede do nekog vida zloupotrebe tog topica od strane članova i

      - sve druge postove za koje administratori ili moderatori procjene da ruše ugled foruma, njegovih članova, samih administratora i moderatora, te da predstavljaju smetnju za normalno funkcionisanje ovog foruma.

      Brisanje bilo kojeg posta istovremeno može da znači i upozorenje onom članu koji je taj post napisao i postavio na forum, da će u slučaju ponovnog brisanja biti isključen tj. banovan sa foruma. Forum ima povjerenje u članove foruma i njihovu moć prosuđivanja kao samostalnih moderatora. Ako otkrijete sadržaj koji nije u skladu sa standardima foruma, molimo da nas odmah obavijestite administratora ili moderatore foruma (preko opcije „Prijava neprikladnog sadržaja“ koje se nalazi kod svake poruke u desnom gornjem kutu pod „Opcije“.)     7.Kartoni i bodovi Offtopic/spam o   Bodova: 10 o   Karton istice za: 30 dana Deranje [CAPS LOCK]
Sign in to follow this  
Followers 0
kainos

Katolicka Crkva

74 posts in this topic

Domaćin teme KatoliÄ�ka Crkva je Ä�lan utopija. InaÄ�e domaćini imaju svoj kutak gdje mogu iznositi svoja uÄ�enja, vijesti, itd.... Na "kutku" ostali mogu postavljati pitanja ali nema rasprava. ZnaÄ�i, kad se neÅ¡to pita, i dobije se odgovor, onda se viÅ¡e ne ulazi u raspravu oko toga (za to postoji ostali dio foruma).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utopija izvini Å¡to te gnjavim..ÄŒitam neÅ¡to da je razlika meÄ‘u pravoslavnom i katoliÄkom crkvom ta Å¡to u liturgiji kod rimokatolika nema prizivanja Duha Svetoga. Pa jel znaÅ¡ neÅ¡to viÅ¡e o tome...

Share this post


Link to post
Share on other sites

+!

Epikleza 

Naveo bih samo kratko, da je epikleza u uporabi od IV stoljeća

a kao i obiÄno o teoloÅ¡kom tumaÄenju se može naveliko pisati.

 

JoÅ¡ neÅ¡to o tumaÄenjima teologa:

http://www.bitno.net/vijesti/pravoslavni-teolog-papine-rijeci-su-ohrabrujuce-no-evo-sto-prijeci-ujedinjenje-crkava/

 

Zizoulas se osvrnuo i na duhoviti prijedlog carigradskog patrijarha Atenagore da se teologe ostavi na nekom otoku kako bi Crkve mogle nastaviti svoj posao, jer, kao Å¡to je i papa Franjo na povratku iz Turske rekao: “Budemo li Äekali dogovor teologa, dan (jedinstva, op.a.) nikada neće doći!“ Iako se s jedne strane slaže s ovakvim razmiÅ¡ljanjima, metropolit Zizoulas istiÄe kako je  upravo „teologija podijelila Crkvu“, stoga ju „teologija mora i ujediniti“.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da to su neke stvari, koje eto...podelile su nas

Evo sad gledam u vezi ove teme nekrÅ¡tene dece. U katoliÄkoj crkvi je to limbo ( bar tako su nekad teolozi govorili), znaÄi deo pakla, koji nema neke muke, ali nije raj. A Starac Siluan kod nas opet kaže kao da idu na neko mesto, koje nije pakao, ali neće videti lice Božije. Obni okreni opet doÄ‘emo na isto.

Čistilište kod nas kao ne postoji, ali opet molitvama za mrtve se oni mogu izvući iz pakla i preći u raj.

 

Generalno kad se malo viÅ¡e Äita o uÄenjima i kazivanjima svetih otaca tu i tamo se naiÄ‘e na kojekakve "jeresi" i nesložnosti...tako da nije to niÅ¡ta sad tako nepremostivo. Valjda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

+!

Detaljnije o epiklezi (u PDF formatu, pa ga možeÅ¡ spremiti u raÄunalo):
https://www.google.hr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjAB&url=http%3A%2F%2Fhrcak.srce.hr%2Ffile%2F67123&ei=xp2JVO3PIoK4ab-igegM&usg=AFQjCNFkS104QNC9wKVm_GaClIVP1FH5Bg&sig2=T9dc-EH7WWGFolr9YfXxrQ&bvm=bv.81456516,d.bGQ

 

Što više doktora, sve više bolesih.

Što više pravnika, sve više nepravde.

Å to viÅ¡e teologa, sve viÅ¡e tumaÄenja.

Aleksandra likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

+!

Kako u Crkvi ima ima viÅ¡e obreda naveo bih samo jedan obred kao Å¡to imaju i 'pravoslavni', a najbrojniji vjernici bizantskog (istoÄnog) obreda su u Ukrajini.

Nedavno su proslavili 25 godina slobodnog djelovanja sliÄno kao i u drugim bivÅ¡im 'komunistiÄkim državama'.
http://www.bitno.net/vijesti/nadbiskup-shevchuk-u-istocnoj-ukrajini-grkokatolici-bi-mogli-biti-stavljeni-izvan-zakona/

 

Obredi u 'katoliÄanstvu':

- rimski (zapadni) i sliÄni (milanski,...),

- bizantski,

- aleksandrijski,

- zapadnosirski (antiohijski) 

- istoÄnosirski (kaldejski),

- armenski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+!

Kako u Crkvi ima ima viÅ¡e obreda naveo bih samo jedan obred kao Å¡to imaju i 'pravoslavni', a najbrojniji vjernici bizantskog (istoÄnog) obreda su u Ukrajini.

 

A kako oni osim priznavanja pape. Jel imaju svejedno Nikejsko-carigradski simbol vere? Prizivanje Svetog Duha pri evhrastiji? Jel jedina razlika pravoslavnih i grkokatolika u priznanju pape?

Share this post


Link to post
Share on other sites

+!

Nema velike razlike izmeÄ‘u vjernika bizantskog obreda (uobiÄajen naziv: 'grko-katolici'), koji priznaju rimskog biskupa

i vjernika bizantskog obreda (uobiÄajen naziv: 'pravoslavni'), koji ne priznaju rimskog biskupa za poglavara.

 

Tiskan je i zakonik kanonskog prava za Crkvu istoÄnih obreda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+!

Nema velike razlike izmeÄ‘u vjernika bizantskog obreda (uobiÄajen naziv: 'grko-katolici'), koji priznaju rimskog biskupa

i vjernika bizantskog obreda (uobiÄajen naziv: 'pravoslavni'), koji ne priznaju rimskog biskupa za poglavara.

 

Jel bi to znaÄilo da RimokatoliÄka crkva ne gleda na Pravoslavnu Crkvu kao jeretiÄku, već samo na raskolniÄku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

+!

Sjedinjeni i nesjedinjeni

 

Nismo sjedinjeni (blagovati zajedno Presvetoga) i to je obostran stav - nesjedinjeni smo (raskol).

U Hrvatskoj su vjernici bizantskog obreda u jedinstvo s rimskim biskupom od 1611.

 

"Biskup Kekić je podsjetio na taj povijesni dogaÄ‘aj iz 1611. godine kada je 19. studenoga (moja op. XI mjesec) vladika Simeon Vratanja u Rimu ispovjedio katoliÄku vjeru, a papa Pavao V. imenovao ga je prvim grkokatoliÄkim biskupom sa sjediÅ¡tem u MarÄi i arhimandritom marÄanskog manastira."

izvor:

http://www.bitno.net/vijesti/hrvatska/proslavljena-400-obljetnica-utemeljenja-marcansko-krizevacke-grkokatolicke-biskupije/

 

U 'Vjerovanju' je 'Filioque' (Duh Sveti izlazi od Oca i Sina).

 

Mogu se pojaviti hereze među 'pravoslavnima', ali je važan službeni nauk.

 

ZakljuÄak:

Stav je, da nema prepreke za sjedinjenjem izmeÄ‘u 'pravoslavnih' i 'katolika', 

ali ima razmiÅ¡ljanja meÄ‘u 'pravoslavnima' kako je 'katoliÄanstvo' sama hereza nad herezom.

 

Svećenik Jovan Hranilović i pjesnik:

http://www.zumberacki-vikarijat.com/svecenik-i-pjesnik-jovan-hranilovic/

PreporuÄam njegove 'Izabrane pjesme':
https://archive.org/details/izabranepjesme00hrangoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZakljuÄak:

Stav je, da nema prepreke za sjedinjenjem izmeÄ‘u 'pravoslavnih' i 'katolika', 

ali ima razmiÅ¡ljanja meÄ‘u 'pravoslavnima' kako je 'katoliÄanstvo' sama hereza nad herezom.

 

 

Pa ne znam kakav je ustvari neki zvaniÄan stav Pravoslavne crkve prema RimokatoliÄkoj, to se menjalo vekovima, najviÅ¡e u poslednjim decenijama i godinama.

 

Generalno najveća zamerka Pravoslavnih je ta Å¡to RimokatoliÄka crkva ima malo tu težnju za svetovnom vlašću, prvenstvom, ja pa ja...

Hristos je lepo rekao: Ko želi da bude prvi, neka bude poslednji. Sigurno je on to proroÄki rekao, znajući Å¡ta će nama biti u glavama. Mislim da sadaÅ¡nji papa to dosta uviÄ‘a, osim ako se ne pretvara, a mislim da se ne pretvara.

Generalno i papa i Vaseljenski patrijarh imaju veliko srce ... videćemo šta će od toga biti.

 

Za jedinstvo katolika i pravoslavaca će biti potrebno puno jubavi, ne samo u Crkvi već i menju narodima. Taj raskol je doneo mnogo zle krvi na prostorima koji su graniÄile te dve "vere". Poljska, Ukrajna, Jugoslavija... Ima tu puno netrpeljivosti u narodima, koja ide do mržnje. Biće potrebno puno ljubavi. Ja ne znam iskreno ni jednu razliku meÄ‘u Hrvatima i Srbima osim te vere. Znam da Crkva nije kriva...ali taj raskol je doveo do te velike podele meÄ‘u "vernicima" pa i personalom. I personal na obe strane je imao svoje greÅ¡ke i izjave i ostrašćenja.

Samo ljubav tu pomaže...a Hvala Bogu biće je i ima je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+!

Mt 23,3

ÄŒinite dakle i obdržavajte sve Å¡to vam kažu, ali se nemojte ravnati po njihovim djelima jer govore, a ne Äine.

 

 

Lk 12,42-46

ReÄe Gospodin: "Tko li je onaj vjerni i razumni upravitelj

Å¡to će ga Gospodar postaviti nad svojom poslugom da im u pravo vrijeme daje obrok 

Blago onome sluzi kojega Gospodar kada doÄ‘e, naÄ‘e da tako radi. 

Uistinu, kažem vam, postavit će ga nad svim imanjem Svojim.

No rekne li taj sluga u srcu: 'Okasnit će Gospodar moj' pa stane tući sluge i sluÅ¡kinje, jesti, piti i opijati se, 

doći će Gospodar toga sluge u dan u koji mu se ne nada i u Äas u koji i ne sluti; rasjeći će ga i dodijeliti mu udes meÄ‘u nevjernicima."

 

 

Bez obzira kakav je kler, ja sam dužan ispitivati svoje misli, rijeÄi i djela po svojoj savjesti.

Nije 'laik' stvorio ni 'pravoslavlje' ni 'luteranstvo' ('protestantizam') ni 'anglikanizam', ali može slijediti razne '-izme'.

 

 

Mt 7,15

ÄŒuvajte se lažnih proroka koji dolaze k vama u ovÄjem odijelu, a iznutra su vuci grabežljivi.

 

Osim moga greÅ¡nog življenja žalosti me i Äinjenica razdiranje 'ovaca' od 'vukova u ovÄjem odijelu', koji se nalaze u Crkvi po cijelome svijetu.

Neprijatelj Crkve uglavnom napada sv. Misu i znaÄaj sv. PriÄesti, te istanÄanost za grijeh i njegove posljedice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nadi da ću Äuti Biblijski odgovor imam nekoliko pitanja za predstavnika te zajednice.

 

1.Šta je za vašu zajednicu broj zveri i kad se deli?

2.Šta je za vašu zajednici žig zveri i od kad se deli?

3.Ko može imati na glavi ime hulno?

4.Koji veliki grad i luka na moru predstavljaju Vavilon?

5.Å ta znaÄi vino bluda u Bibliji?

6.U kom Vavilonu je bio Petar?

7.Ko je Petra rukopoložio za Rimskog poglavara?

 

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+!

Znamo da je misticizam igrao važnu ulogu u neznabožaÄkim religijama. Koju ulogu ima misticizam u katoliÄkoj crkvi?

 

http://misticizam-u-crkvi.tumblr.com/

 

'Majstorski' si postavio pitanje, ali kako bi mogao nešto (barem mali dio) napisati, molim te napiši:

- Å¡to je za tebe 'misticizam'?

 

U nadi da ću Äuti Biblijski odgovor imam nekoliko pitanja za predstavnika te zajednice.

 

7.Ko je Petra rukopoložio za Rimskog poglavara?

 

Samo se ti nadaj!

Od mene osobno ne možeÅ¡ ni proÄitati ni Äuti 'biblijske odgovore'.

ÄŒak i da sam "vrhunski 'katoliÄki' teolog" za Knjigu Otkrivenja, ne bih se upuÅ¡tao u raspravu tumaÄenja te knjige ne samo s tobom,

nego ni s bilo kojim drugim 'protestantom'.

 

Rimski biskup se ne rukopolaže, nego se bira na tu službu, a sv. Petra je izabrao UÄitelj=Glava Crkve.

U Crkvi biskupi rukopolažu za:

- Ä‘akone,

- svećenike i 

- biskupe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ja ne bih davao neku svoju definiciju misticizma ova s wikipedie na najbolji naÄin objaÅ¡njava istu

 

Misticizam (od grÄkog, μυω, muo, "sakriti," "naÄiniti tajnim," "utajiti") predstavlja put traženja ka postizanju i ostvarivanju spajanja ili zajedniÅ¡tva ili sjedinjenja s krajnjom Stvarnošću, koja je predstavljena kao krajnja istina, odnosno prava i jedina Stvarnost. Ta Stvarnost i Istina imaju božansku prirodu i jednake su samom Bogu tj. Istini, Biću, ili Postojanju (Egzistenciji). Dakle, misticizam je egzistencijalni put religijskog vjerovanja u postojanje Boga-Istine kao Stvarnosti, mimo Äuvstvenih ili razumskih shvaćanja takvog bića. Misticizam je liÄno (individualno) iskustvo i direktan put ka Bogu-Istini-Stvarnosti, i kao takav predstavlja posebnu vrstu znanja, koje je iznad i izvan svakog nauÄnog i prema tome intelektulnog znanja. U helenistiÄko doba, misticizam je Äesto bio povezan s vjerskim obredima.

Misticizam je bio veoma znaÄajan za razvoj kršćanstva i joÅ¡ uvijek je snažno prisutan u pravoslaavnoj i katoliÄkoj crkvi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nadi da ću Äuti Biblijski odgovor imam nekoliko pitanja za predstavnika te zajednice.

 

1.Šta je za vašu zajednicu broj zveri i kad se deli?

2.Šta je za vašu zajednici žig zveri i od kad se deli?

3.Ko može imati na glavi ime hulno?

4.Koji veliki grad i luka na moru predstavljaju Vavilon?

5.Å ta znaÄi vino bluda u Bibliji?

6.U kom Vavilonu je bio Petar?

7.Ko je Petra rukopoložio za Rimskog poglavara?

 

Hvala.

Nemam pojma , nemogu decidirano odgovoriti niti na jedno od ovih pitanja osim na zadnje , nemaš ni ti odgovore samo misliš da imaš!

TumaÄeći otkrivenje , mnogi su se zapleli i otiÅ¡li u kojekakva krivovjerja!

Odgovori na ova pitanja meni su nebitni!

Bez tih odgovora se može sasvim dobro živjeti kršćanski život!

Ovdje znam samo ovo,,OVO se sigurno ne odnosi na KatoliÄku crkvu!

Iako bi to neki htjeli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

+!

 

'Majstorski' si postavio pitanje, ali kako bi mogao nešto (barem mali dio) napisati, molim te napiši:

- Å¡to je za tebe 'misticizam'?

 

 

Samo se ti nadaj!

Od mene osobno ne možeÅ¡ ni proÄitati ni Äuti 'biblijske odgovore'.

ÄŒak i da sam "vrhunski 'katoliÄki' teolog" za Knjigu Otkrivenja, ne bih se upuÅ¡tao u raspravu tumaÄenja te knjige ne samo s tobom,

nego ni s bilo kojim drugim 'protestantom'.

 

Rimski biskup se ne rukopolaže, nego se bira na tu službu, a sv. Petra je izabrao UÄitelj=Glava Crkve.

U Crkvi biskupi rukopolažu za:

- Ä‘akone,

- svećenike i 

- biskupe.

Boldao sam ovaj,meni zanimljiv tvoj odgovor,,super si to rekao,da dodam,ni sa Katolikom nebi trebalo razglabati o Otkrivenju ma koliki teolog bio,ta knjiga je skrivena,zasad.

neki se protestanti usudiÅ¡e kao tumaÄiti pa naÄ‘oÅ¡e toÄan datum sudnjeg dana ,kao Jehovni Svjedoci i Adventisti(subotari kako neki pogrdno kažu) i promaÅ¡ili nekoliko puta!

Ja obiÄno Äitam prvih par poglavlja a ono ostalo rijetko iako ima dobrih misli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

+!

Mistika

 

Prije nego sam ti napisao pitanje, proÄitao sam to na internetu.
No, kad je tako, onda ću ti napisati Å¡to piÅ¡e u 'TeoloÅ¡kom rjeÄniku' (Karl Rahner - Herbert Vorgrimler, UPT, Äakovo 2004.) od 314.-316. stranice

za pojam 'mistika'.

 

MISTIKA izriÄe: kao iskustvo nutarnji, ujedinjujući susret nekog Äovjeka s božanskom beskonaÄnošću koja tumaÄi njega i sve bivovanje, u kršćanskoj mistici, u židovstvu i islamu s osobnim Bogom, 

a u pokušaj znanstvenog izlaganja, refleksiju o tom iskustvu (i zato je znanstvena disciplina).

 

1. MistiÄki fenomeni dokazani su svjedoÄanstvima u svim viÅ¡im religijama. MistiÄko gledanje kao uranjanje duÅ¡e u njen temelj uvijek je akt pojaÄane osobe, 

a ne kultne zajednice. Ipak može pojedinac doživjeti u kultu mistiÄno iskustvo.

Eventualni nalazi, da se mistiÄne poruke saopće drugima, izuzeci su.
Navješćivanje i pojmovno izlagaganje ostaju uvijek nedovoljno "mucanje", jer nadosjetno mistiÄno iskustvo kao takvo ne daje nikakvo jamstvo za istinitost i primjerenost naknadnoga pojmovnog saopćenja.
Dok magija želi sebi uÄiniti raspoloživim susret s božanskom moći posebnim sredstvima, mistiÄno gledanje uvijek se doživljava kao dar.

*Askeza može pritom (to je posebno naglaÅ¡eno u izvankršćanskoj mistici) biti priprava za mistiÄno sjedinjenje. 
Budući da se pritom doživljavaju duhovnost koja potjeÄe od apsolutnoga kao ono najvlastitije duÅ¡e, a ujedno uklanjanje svijesti o vremenu i predmetnosti, mistiÄna se teorija Äesto nalazi u opasnosti da protumaÄi to iskustvo u smislu *monizma, *panteizma, teopanizma, ali ono samo nema niÅ¡ta s tim zabludama.

 

2. To iskustvo božanske beskonaÄnosti naravnom mistikom mogu steći i kršćani, ono je Å¡taviÅ¡e u temelju već implicirano u iskustvu *transcendencije.
Ono zato može postati iskuÅ¡enje da se duhovnoj hibri odbije posredovanje uÄovjeÄene rijeÄi Božje za sjedinjenje s Bogom.

Kršćanska je mistika zacijelo i mistika beskonaÄnosti, ali je ona tkava kao uzdignuće i osloboÄ‘enje transcendentalnog iskustva 

*milošću kao (doživljenim) *samosaopćenjem Božjim.
Ali je zato mistiÄno sjedinjenje kao nesavrÅ¡ena najava blaženoga gledanja Boga u vjeÄnosti, kao i ono samo,

uvijek posredovano faktom povijesnoga silaska Božjega k ljudima u njegovu Sinu koji u vjeÄnom životu ostaje onaj uÄovjeÄeni, raspeti i uskrsli: *Kristova mistika.

 

3. Budući ka je Isus Krist otkupio s ÄovjeÄanstvom ujedno i cijelo stvorenje u svojoj ljubavi, kršćanskomistiÄno iskustvo nije ni nijekanje svijeta ni susret s beskonaÄnim svemirom,

nego prihvaćanje svijeta za susret s osobnim Bogom u ljubavi.

Ali kad se u izvan-kršćanskoj mistici doživljava osobni Bog, utoliko se ne govori samo o "naravnoj mistici" nego o nadnaravnoj mistici, koliko se pri tom nerefleksno doživljava Isus Krist kao lice OÄevo.
Jer svako omilostivljenje uÄinjeno je samo zahvaljujući otkupiteljskom djelu Isusa Krista.
Ukoliko se po Isusu Kristu u Duhu Svetom saopćuje trinitarni život Božji, kršćanska je mistika *trojstvena mistika,

a milosni darovi Duha Svetoga od najvećeg su znaÄenja.
Iz njih se može razjasniti stupnjevitost mistiÄnog uspona. Askeza je pri tom predvorje.
U Äišćenju i uzdržavanju ne uniÅ¡tava se osobnost, nego se oslobaÄ‘a konaÄna duÅ¡a za jasnije iskustvo milosti.
Na uzlaznom putu prosvjetljenja i sjedinjenja, koji se u povijesti mistiÄnog izlaganja prikazuje u razliÄitim stupnjevima,

duša se ponaša "pasivno", a ne "aktivno", prema milosnim darovima Duha Svetoga.
Ali posebno dar savjeta i jakosti može dovesti mistiÄara do socijalne djelatnosti pa i do odluÄnog povijesnog djelovanja.

MistiÄno iskustvo može biti popraćeno psiholoÅ¡ki neobiÄnim fenomenima (ekstazom, *stigmatizacijom, elevacijom itd.),

ali to nisu bitni momenti prave mistike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0